2006: Magical Mystery Tour

De Fab Four reist naar Jemen

03 december 2006

Vakantie herinnering

Het klinkt waarschijnlijk vreselijk om in je vakantie rond 5 uur 's ochtends gewekt te worden door de oproep tot het gebed. Maar gelukkig hebben de meeste muezzins een goede zangstem en als toerist kun je daarna nog lekker even doorslapen. En soms zijn ze ronduit grappig, zoals wanneer het een cassettebandje is dat hapert of de muezzin er na de Ramadan gewoon geen zin meer in heeft en op z'n quasi-plat-amsterdams "akbar allah" op verveelde toon herhaalt. :-)

Een paar weken terug tijdens een herhaling van Michael Palin's reis door de Sahara kwam een geweldige wekker voorbij in de vorm van een moskee, met als alarm geluid de oproep tot het ochtendgebed. En wat blijkt, diezelfde wekkers zijn ook in Nederland te koop! Typ "moskee wekker" in een willekeurige zoekmachine en je vindt ze geheid.

En dan ga ik alvast genieten van mijn bestelling, die hopelijk binnenkort arriveert - de kleur past mooi bij mijn slaapkamer, of ik de wekker daadwerkelijk zal gebruiken laat ik nog even in het midden...

Labels:

1 Comments:

At 1:31 a.m., Anonymous Anoniem said...

Graag gedaan!!

 

Een reactie posten

<< Home